4.9.12

Ilmu dimana-mana PART1.


Pada malam 10 Ramadhan Terakhir, Aku berniaga Jagung bakar dengan homeboy aku Kajit di area Gerbang Malam@Uptown Kuala Kangsar.

Sambil mereka bershoping raya,mereka nikmati.Alhamdulillah

Satu hari,datangnya ke kedai kami seorang Guru di Sekolah lama kami dahulu.Kami panggil beliau Sir Wan.

Masih bertenaga.Tampak Garang dengan misainya.Memang famous dengan tegasnya dulu.

Sambil menikmati jagung kami,aku berdialog dengan dia.



Aku : Sir Wan, ape rahsia Sir nampak bertenaga,nampak muda je?

(Lantas Sir Wan mendekati aku.Telunjuknya singgah ke kepala aku)

Sir Wan : Ko jangan simpan apa-apa dekat sini dan juga sini (Telunjuknya singgah ke dada aku pulak) Ko lepas je semua.Ko nak marah ke,ape ke,lepas je.Jangan pendam.


Aku mengangguk tanda paham dan setuju.




Dengan jual jagung sahaja dah dapat ilmu yang hebat sebergitu.Alhamdulillah






Sekarang aku dah paham kenapa aku selalu sakit.

No comments: