6.11.17

Peratus. Part 1

Disebabkan aku bekerja di Syarikat yang berasal dari Jepun, dimana 75% majikannya adalah bukan Islam dan boleh dikatakan 67% business partner pun sama, jadi arak dan makanan non-halal adalah perkara yang bukan asing didalam work enviroment aku.

Disini, pendirian aku akan diuji.

One time, aku kena pergi Singapura untuk latest product training. Kiranya office di Singapura adalah "Pusat" untuk wakil-wakil south east asia datang berkumpul, diberi latihan, lalu kena share di regional masing-masing.

Jadi rakan sekerja aku yang berpusat di Singapura (berbangsa Cina) tanya aku :

"Affi, are you 100% halal?"

Aku macam terkesima (terkejut) dengan soalan tu. Soalan ape ni? Macam mana aku nak jawab?

Lalu aku membalas servis pukulan soalan :

"What do you mean? I can't get you"

"I mean, even you are muslim, do you drink and eat non-halal food? coz I have some muslim friends that having that"

"Consider me as 200% halal"



Ini pun isu.


No comments: